דוד ביטן: חלה התקרבות אדירה בין החרדים לחילונים

    יעקב גפן 1 Comment on דוד ביטן: חלה התקרבות אדירה בין החרדים לחילונים

    ח"כ ומקורבו של ראש הממשלה, דוד ביטן, התראיין היום ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן. ביטן סיכם את השנה החולפת מנקודת מבטו | על עבודת הקואליציה "העברנו הרבה חוקים יחסית לקואליציות קודמות" | האם הציבור מרוצה "הקואליציה עולה ל-70 מנדטים" | על הסכם מדיני "שליטה בשטח ואי הצבעה בקלפי" | על שלטון בג"ץ "הכל בגלל כחלון"

    ביטן צילום: פלאש 90
    20:48
    21.05.24
    קובי פינקלר No Comments on הרמטכ"ל: "מוכנים להסתכן גם למען גופות חטופים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ דוד ביטן (הליכוד) התראיין היום (שני) ל'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן, ביטן סיכם את השנה החולפת מעבודת הקואליציה, העלייה בסקרים, יחסי חרדים חילוניים, דת ומדינה והתאגיד השידור הציבורי, האם צדק שהממשלה צריכה לסגור אותו?

    על עבודת הקואליציה: כבכל קואליציה תמיד יש וויכוחים ויש המון בעיות, יחסית זאת קואליציה שהעבירה הרבה חוקים, מדובר בסך הכל בקואליציה טובה. גם בפן הביטחוני וגם חברתי היינו טובים. לדוגמא הבאנו את תיקון לחוק הנכים. בסך הכל הכנסת מתפקדת טוב ויש משמעת קואליציונית.

    עוד הוסיף ביטן: העם מרוצה מהתוצאות של עבודת הכנסת, ולכן הליכוד זוכה להרבה מנדטים בגלל זה, כבר עכשיו רואים שהקואליציה גודלת ל-70 מנדטים.

    על ההסכם המדיני שהוצע לאבו-מאזן: המצב של הסכמי שלום כנושא מדיני, ל'הליכוד' יש שני דברים שמעניינים אותו בנושא הפלסטיני. א: שליטה ביטחנית בשטח. ב: הערבים שם לא יצביעו לכנסת ישראל. כל שאר הדברים אפשר לדבר עליהם. נושא ירדן כבר עלה בממשלת בגין, הבעייה שלא הרשות הפלסטינית ובטח לא ירדן יסכימו למתווה כזה.

    על שלטון בג"ץ: כיום אין שינוי במערכת המשפט, מכיוון שאין לנו רוב בגלל יו"ר כולנו משה כחלון שלא נותן לבצע את השינויים הדרושים לבג"ץ, כמו שינוי זכות העמידה בג"ץ האפשרות של בג"ץ לבטל חוקים ועוד. אומנם יש שינוי משמעותי בהרכב השופטים בבג"ץ אך זה יורגש בעיקר בעוד כמה שנים.

    יחסי דת ומדינה: יש התקרבות אדירה בין חילונים לחרדים ודתיים ודווקא יש התקדמות מצד החרדים. לדוגמא: 'חוק המרכולים' המפלגות החרדיות הסכימו שבתי קפה ימשיכו להיות פתוחים.

    כמו כן הם הסכימו ל'מכסות גיוס' דבר שבעבר לא הסכימו. החרדים הסכימו להשתלבות בעבודה וגם לימודי ליב"ה במקומות שונים. אפשר לומר שחלה התקדמות גדולה מאוד. כשותפים בממשלה, החרדים מקבלים את מה שחשוב להם מאוד, הישיבות וחיי היום יום.

    על התאגיד: כולם מבינים שאני צדקתי היום בנוגע לתאגיד. כחלון היום מסכים איתי והוא מוכן לעשות שינויים. אנחנו נותנים 700 מליון שקל שהולך לטימיון. מנגד אני לא יכול כל שני וחמישי לומר לעיתונאים אנחנו נסגור אותכם, ישנם אנשים שעובדים, ניתן להם צ'אנס כמה שנים ואז נראה מה נחליט איתם.

    בסוף ביטן נשאל: האם הוא לא חושב ששילם מחיר יקר על מלחמתו בתאגיד? בעתיד שאני אוכל לדבר על הכל, והדברים יתבררו אנשים ירימו גבה.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות